Mi és az egyetemistáink...

Tegnapelőtt történt! Az alattunk lakó egyetemisták, minden esti szokásukhoz híven nekifogtak bulizni. Ez nem is lett volna gond, már megszoktuk, hogy ez így van, ennek így kell lennie. A hagyományaikhoz híven este 10 körül kezdték el a bulit. Csak jelezném, ez az az időpont, mikor kisfiam, Dávid, aludni tér. Meg is próbáltuk lefektetni és kínok kínjával, nagy nehezen el is aludt. Én tanulni tértem, Enikő, a párom pedig úgy döntött még tévézik egy kicsit lefekvés előtt. De hát ember tervez és az alsó szomszéd végez. Lent a buli olyan 1 és 2 óra között hágott a csúcsra. Ekkor már teljességében ki lehetett venni szinte minden szavukat. A román nyelv legékesebb szavait használták: pulö, bögámiás és a volt ezek között a kötőszó. A mondatok nagy része úgy kezdődött, hogy bögámiás, aztán meg rögtön követte a mö és ezután a pulá. Megpróbáltam felhívni a figyelmüket, hogy akaratunk ellenére nagyon szenvedő alanyai vagyunk egy olyan magas szintű párbeszédnek, amiből szinte semmit nem értünk. A figyelmeztetés mit sem ért, a helyzet egyre fokozódott. Mikor már az óra elütötte az éjjeli fél hármat, a kisfiam többet forgolódott és sírt, mint aludt, ŐK meg a falakat kezdték el verni, döntöttem: kihívom a rendőrséget. Gyorsan tárcsáztam az 112-öt,ahol egy készséges női hang arról kezdett faggatni, hogy miért akarok a rendőrséggel beszélni. Elmondtam neki a történteket és kapcsolta a rendőrséget. Azt mondták, kiküldenek valakit. Tíz perc sem telt el, meg is jelent két rendőr. Gondoltam ha már kihívtam őket, útba is igazítom. Kiléptem a lépcsőházba, köszöntem nekik, de útbaigazításra nem volt szükség, egyből tudták hová kell menni.

Miután elment a két rendőr és lent is elcsendesedett a társaság, elkezdtem gondolkodni: vajon jól tettem, biztos megbüntették őket, szemét alak vagyok, meg ilyenek. De aztán elalvás előtt megnyugtattam magam: egyszer beszéltem velük telefonon, egyszer személyesen is felkerestem őket, egyszer még a kedvesem is beszélt velük. Úgy látszik mindennek nem volt hatása, a szép szóbólnem akartak érteni. Ráadásul nem az első alkalom, hogy böiecii szé kéfujészk. Úgyhogy nyugodt lelkiismerettel aludtam át az éjszakából fennmaradt négy órát. Mondjuk meg is látszott rajtam másnap...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések